اخبار

درباره شهر پرند

  • 1402/7/17 15:17:36
درباره شهر پرند
اشتراک گذاری
درباره شهر پرند

شهر های نو پا معمولا جایگاه ویژه ای برای سیاست های مسکن دولت ها در طول دوره های مختلف دارند . به عقیده کارشناسان بهترین مکان برای برنامه ریزی و سازمان دهی این سیاست ها شهرهای نوپا هستند . زیرا گنجایش بالقوه ای دارد و به جامع عمل پوشانیدن این سیاست ها کمک می کنند.
همچنان که در مسکن مهر شاهد بودیم که بیشترین گنجایش در این طرح ملی را شهر های نوپا بر عهده داشتند.
شهر جدید پرند با دارا بودن حدود 100 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر ، لقب پایتخت مسکن مهر را به خود اختصاص داده است.
در برنامه مجموعه شهری تهران که در سال 1386 طرح آن در اداره راه و شهرسازی استان تهران و وزارت مسکن و شهرسازی وقت پیش بینی شد ، جایگاه ویژه ای برای شهر پرند به عنوان جایگزین پایتخت و سیاست های مسکن دولت پیش بینی شده و این خود را در مصوبه مجموعه شهری پرند در آن سال حدود 700هزار نفر پیش بینی شده است.
بر اساس همین آمار ، بازنگری طرح جامع پرند در سال 1388 آغاز شد و در سال 1399 به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه شد اما با توجه به نگاهی که وزارت متبوع و دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی در سال 1392 داشت ، جمعیت پرند 483 هزار نفر در نظر گرفته شد .
در حال حاضر دولت سیاست جدیدی برای برنامه اقدام ملی مسکن آغاز شد و شهر پرند مانند قبل به عنوان بازوی این اصلی این سیاست در مجموع مسئولیت احداث حدود 37 هزار واحد مسکونی شامل برنامه مسکن یکم ، مسکن مشارکتی و واگذاری به تعهد ساخت را به عهده گرفته است .
در برنامه مسکن یکم ، واحد های مسکونی برای متقاضیان صاحب صلاحیت که در سامانه ثبت نام کردند ، براساس آورده های آن ها و توسط شرکت عمران احداث و واگذاری می شود.


#پرند#املاک_تارخ#میدان_استقلال#تارخ#خرید#فروش#خریدملک#مالک#فروشنده#تارخ_ملک#اخبارپرند#شرکت_عمران#املاک#لوکس#لاکچری#سرمایه_گذاری#سوددهی#واحد#باغ_ویلا#خام#مسکن
#مسکن_ملی#مسکن_مهر#شخصی_ساز#مهر#ملی#شخصی#پرند#شهرجدیدپرند#املاک_تارخ#میدان_استقلال_پرند#مسکن_ملی#مسکن_مهر
#املاک#املاک_پرند#مترو#مترو_پرند#خریدوفروش#ملک#تارخ#شرکت_عمران_پرند #مسکن_ملی #اخبار_پرند